joi, 29 martie 2007

Desi exista printre noi, durerea nu ne e fatala...


Prima pseudo-cvasi-tentativa de recenzie din acest blog. Andrei Gheorghe - Midnight Killer.
Imi pare rau ca am citit-o. Imi pare rau ca "zeul suprem", A.G. nu are talent de scriitor. Doar arareori apar straluciri a ceea ce a fost candva, la Radio. Toate povestirile se invart in jurul unui subiect ce mie mi se pare foarte anost: High-life in Bucuresti...curve, pesti, prosti, polliticieni, smecheri, curvi...de toate. Cu toate acestea, A.G. frecventeaza aceasta lume bizara si incredibil de anosta. Probabil ii place banalitatea (care, intr-adevar, s-a nascut la oras). Cartea este plictisitoare, presarata doar pe ici, pe colo cu pasaje savuroase si interesante. In rest, incercand sa scape de clisee specifice, A.G. inventeaza, insa cade intr-o capcana: inventeaza putin si repeta, iar acest lucru duce la crearea de noi si interminabile clisee. Imi pare rau, Gheorghe, daca o arzi cu toti taranii in Office, pentru mine nu esti decat inca unul de-al lor. Si daca dai ture cu masina noaptea, nu esti mai interesant. Si daca plagiezi Midnight Caller, o sa-mi dau seama. De ce n-ai ramas sa faci radio? 13-14, cea mai suprema emisiune din toate timpurile.... A trebuit sa incerci ceva nou, sa experimentezi. Insa, ca scriitor, nu esti mai mult decat un profesor de limba romana frustrat. Nu ai talent...si cred ca nimeni din cei cu care umbli nu ti-a spus asta. Si "genial" te vor considera maxim niste pustoaice de liceu cu creierul subdezvoltat, care nu te vor pricepe...Si o sa devii "cool"...o sa devii un brand...te vei globaliza. O sa ajungi un Nike. Iar atata timp cat faceai radio, erai Armani.
Si mai du-te-n mortii ma-tii de chelios cretin, ca tu nu te trezesti maine la 7 ca sa te duci la un cacat de laborator...si mie-mi trece viata scriind despre tine...si nici nu meriti. Te-am cumparat doar pentru ca ai aparut pe Parazitii...si ca erai destept la radio. Oricum o sa-ti plagiez niste idei din cartea pe care tocmai am criticat-o, ca sa ma dau destept. Si n-ai ce sa-mi faci. Nu te simti ca toti cei carora le-ai inchis telefonul in nas, si ei dadeau bani ca sa vorbeasca cu tine? De fapt, cred ca-ti scanez cartea si o pun pe DC...poate asa n-o sa-ti iei tu al doilea Porsche.

P.S. : Daca esti treaz la 3 noaptea, nu esti mai inteligent decat tine insuti.

Cat despre discutia cu Vladimir, in jurul aceluiasi subiect etern si nesfarsit, nu stiu daca ne vom pune de comun acord. Si eu cred ca are dreptate, si el crede ca am dreptate. Stiu ca n-ai nevoie de o vila-n Primaverii atata timp cat stai cu-ai tai si bei in fata scarii (plagiat ordinar dupa Parazitii). Dar si perioada de camin se termina in 2 ani...si te duci si-i platesti unui gras chirie. Oricum, discutiile cu tine la ora 2 sunt nepretuite...pacat ca nu mai avem seminte. Si nici Argesul...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu